logo
امروز : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۰۸۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استادیار روابط بین‌الملل:

حوادث لبنان ناکامی صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد

حوادث-لبنان-ناکامی-صهیونیست‌ها-را-نشان-می‌دهد
استادیار روابط بین‌الملل با بیان اینکه حوادث لبنان ناکامی صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در منطقه غرب آسیا دست نیافته است و رو به زوال و نابودی است.

سید فرشید جعفری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در منطقه غرب آسیا دست نیافته است و رو به زوال و نابودی است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این رژیم دو هدف عمده را دنبال می‌کرد افزود: رژیم صهیونیستی درصدد بود که با نابودی حماس در غزه وضعیتی ایجاد کند که این منطقه همانند کرانه‌باختری شود تا بتواند در آن‌جا نفوذ سیاسی و امنیتی داشته باشد و مدیریت غزه را در دست بگیرد.

استادیار روابط بین‌الملل عنوان کرد: عملیات طوفان‌الاقصی تاثیرات خود را در برنامه‌های استراتژیک رژیم کودک‌کش گذاشت و باعث شد که برای این رژیم بستری فراهم شود که در برابر کشور‌های عربی خلیج فارس نقشه‌هایش نقش بر آب شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا این رژیم درصدد برآمد که به صورت فیزیکی و عینی منطقه غزه را نابود کند  بیان کرد: رژیم صهیونیستی قصد داشت تا از این طریق بتواند حماس را در موضع انفعالی و حتی نابودی پیش ببرد.

جعفری ابراز کرد: می‌دانیم که غزه به لحاظ فیزیکی ویران شد و خوی وحشی‌گری این رژیم را بیش از پیش برای جهانیان آشکار کرد اما حماس همچنان پابرجا است.

استادیار روابط بین‌الملل یادآور شد: دیگر هدف رژیم صهیونیستی این بود که با تداوم جنگ، پای جمهموری اسلامی را به سوی یک جنگ تمام‌عیار باز کند و از آن‌جایی که می‌دانیم ایالات‌متحده آمریکا حامی این رژیم منحوس هست از این طریق قصد داشت با ایجاد جبهه مشترک با قدرت‌های بزرگ جهانی، ضربه نهایی را به کشور ایران وارد کند که به هدف خود نرسید.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون در جهت سیاست خارجی خود معقول و عقلانی حرکت کرده است افزود: رژیم صهیونیستی در این مدت به اهداف خود نرسیده است.

استادیار روابط بین‌الملل تصریح کرد: اگر این رژیم وارد یک جنگ تمام‌عیار با جمهوری اسلامی ایران شود محو و نابودی آن حتمی است.

وی با تاکید بر اینکه این رژیم به توانمندی‌های ایران علی‌الخصوص در حوزه موشک‌های بالستیک آگاهی دارد و توان دفاع در برابر این تجهیزات را ندارد گفت: این رژیم به همین علت استراتژی جنگی خود را تغییر داد.

جعفری با تاکید بر اینکه در این استراتژی چهره وحشی‌گری این رژیم بر جهانیان آشکار شد بیان کرد: آنان سعی دارند از طریق کشتار هدفمند (که در اصطلاح جدید و در ادبیات بین‌الملل نام‌گذاری شده است) سعی کرد از طریق تقویت نظام اطلاعات جاسوسی و امنیتی به تک تک انسان‌های تاثیرگذار در معادلات منطقه ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: این رژیم از طریق حمله سایبری و انفجار پیجر‌هایی که در میان اعضای حزب‌الله لبنان انجام شد قصد داشت در این حوزه وارد شوند تا بتواند به صورت ایران را وارد جنگ کند.

استادیار روابط بین‌الملل با تاکید بر اینکه حزب‌الله لبنان در خط مقدم مقاومتی قرار دارد بیان کرد: رژیم صهیونیستی هر چه پیش برود چهره واقعی خود را آشکار خواهد کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر